کد مطلب:223964 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:116

اسلام - ایمان
اسلام كلمه ایست مشحون بر روح كلیه ملل و مذاهب آسمانی كه انبیا رهبر آن بوده اند و از زبان ابراهیم خلیل این كلمه نماینده و دلیل بر تسلیم بر عقاید دینی و آئین آسمانی بوده و عموما پیروان انبیاء را مسلم گفته اند و خصوصا برای ملت خاتم النییین اطلاق شده كه آخرین و كاملترین دین الهی است و چون درباره نام و لغت و موارد استعمال و آیاتی كه در قرآن درباره اسلام و مسلمین تصریح شده در كتاب مكتب اسلام بترتیب حروف تهجی شرح نموده ایم تكرار مطالب نمی كنیم فقط گفته می شود كه



[ صفحه 361]



اسلام امروز در قرن 20 م و 14 هجری بیش از 800 میلیون مسلمان و پیرو دارد كه از لحاظ علوم و دانش و اخلاق بدون تردید برتر و بالاتر از سایل ملل می باشند.

و توقف - عقب افتادگی ملل مسلمان خاورمیانه در اثر زنجیر اسارت استعمار است كه از سه قرن پیش سابقه داشته و خزائن و گنج های ملل مترقی امروز از سرمایه و دانش و بینش و صنعت و قدرت بین مردم مسلمان است بشرحی كه خودشان در كتاب میراث اسلام نگاشته اند موزه های ملل مسیحی مخصوصا بریطانی كبیر 90 درصد آثار اسلامی است كه بزر و زور و حیله ربوده و آنجا جمع كرده اند.

هنوز هم جهان اسلام آثار تمدن علمی و فنی و صنعتی خود را در اكناف گیتی حفظ نموده و تقویت می نماید - در تمدن جدید سهمی بسزا دارد و كشورهائی كه بیشتر آزادی داشته اند در صفوف مترقی ترین ملل عصری در صنعت و قدرت قرار گرفته اند و امید است یك وحدت اسلامی در اقطار عالم بوجود آید كه گذشته مشعشع خود را تجدید نمایند و در سایه اصول و مبانی علمی و اخلاقی و اجتماعی اسلام بهدف اصلی و نقطه كمال حقیقی خود برسند.

اسلام زیر عمل نامطلوب این مردم پنهان و مخفی شده است.

حقیقت اسلام اگر از دیده ها پنهان شود یا بكردار ناپسند و خرافاتی آلود گردد. روزی خواهد آمد كه از افق كشور دیگری تجلیات خود را می افشاند و مردمان منظم و ثابت قدم یكرنگ را در سایه ی تربیت خود مهذب نموده و نمونه انسانیت قرار می دهد و از چهره های مردان پاك و كردار و گفتار و رفتار آنان تراوش می نماید. اسلام برای رشد ملت خود از نظر غذا و هم از حیث كثرت تولید مواد غذائی امر بزراعت نمود.

از نظر تهذیب اخلاق امر بصدقه داد كه زكوة و صدقات بدهند تا هم گذشت روحی و هم تزكیه ی مالی پیدا كنند و عدالت اجتماعی برای زندگی مادی بوجود آید.

اسلام از نظر عدالت حكم به نصفت و عدالت نموده كه بهم تجاوز نكنند.

از نظر تندرستی، ورزش اسب سواری و تیراندازی را جزو وظایف مسلمانان قرار داده بساحت اسلام گرسنگی و قرض و بی عدالتی در میان مسلمانان راه ندارد.